Хто спостерігає за нашою діяльністю, той знає, що протягом року ми виконували проект "Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області". Так от до Київської області ми змогли дійти лише 31 травня в Американських Радах (м.Київ, вул. Еспланадна, 20), де провели семінар для представників місцевої влади та громадських рад 11 міст обласного значення Київської області. Обговорювались досвід впровадження у м. Біла Церква одеської моделі соціального замовлення, а також можливості, які відкриває соціальне замовлення для місцевого самоврядування.
Головний спеціаліст Міністерства соціальної політики України Валентина Султан у своєму виступі "Сучасні проблеми та майбутні виклики територіальних громад у соціальній сфері в умовах децентралізації" грунтовно висвітлила нинішні та майбутні зміни у системі надання соціальних послуг.
Заступник директора департаменту соціального захисту населення Київської облдержадміністрації Олександр Винник зупинився на проблемах, що досі, на його думку, унеможливлюють впровадження соціального замовленння у Київській області.
Власне, після цих виступів інтерес учасників до досвіду Білої Церкви посилився. Особливу увагу викликала деталізована схема циклу соціального замовлення, яку презентував Валерій Панько – директор проекту "Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області", президент Фонду "Творча Ініціатива".Заступник директора департаменту соціального захисту населення Київської облдержадміністрації Олександр Винник зупинився на проблемах, що досі, на його думку, унеможливлюють впровадження соціального замовленння у Київській області.
Виступ Андрія Крупника – директора Одеського інституту соціальних технологій, доцента Одеського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України, заступника голови Всеукраїнської Асоціації сприяння самоорганізації населення - здивував і надихнув присутніх на впровадження цієї технології у себе. Що вразило - в Одесі, місті, яке вважається одним з найкорумпованіших у країні, 18 років з успіхом працює програма соціального замовлення. За словами Андрія Крупника, це “операційна, у котрій все повинно бути стерильним”, відсутні “договірняки”. Тільки в такому випадку люди зможуть довіряти владі. А саме довіра до цієї технології в Одесі - це бонус місцевій владі.
Володимир Удовиченко у своїй філософській промові посилив ідею соцзамовлення орієнтиром “Людина понад усе”.
Про важливість навчання і розроблений цикл тренінгів та семінарів для ефективного впровадження механізму соціального замовлення розповіла Наталія Петрушко, експерт Фонду “Творча ініціатива”, організації-партнера проекту.
Вразила присутніх інформація заступника голови Київської обласної Координаційної ради сприяння розвитку громадянського суспільства Руслана Грінченка про одне з останніх місць Київської області у рейтингу стану виконання Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства. Соціальне замовлення - можливість подолати це відставання, тому більшість з присутніх висловилась за впровадження у себе цієї технології.
Нагадаємо, що соціальне замовлення дозволяє підвищити ефективність використання бюджетних та небюджетних коштів для вирішення соціальних проблем на певній території, залучити додаткові ресурси, підвищити адресність та масовість надання соціальних послуг. І що дуже важливо – справедливо перерозподілити соціальну відповідальність між органами місцевої влади та суспільством і на цій основі підвищити рівень довіри населення до влади.
«Що обіцяли депутати виборцям, коли йшли на вибори? Мабуть, у першу чергу, вирішити соціальні проблеми територіальних громад.
Людям судити, чи вдалося депутатам виконати свої обіцянки, але зараз у них з’являється реальна можливість це зробити. Адже механізм соціального замовлення дозволяє владі разом із людьми виявити соціальні проблеми, оцінити їх пріоритетність і успішно їх вирішувати.
Така комплексна технологія виправдала себе не в одному українському місті, не кажучи про закордоння. Наприклад, в Одесі соціальне замовлення успішно працює вже 18 років».
Андрій Крупник – директор Одеського інституту соціальних технологій, доцент ОРІДУ НАДУ при Президентові України
Немає коментарів:
Дописати коментар